czwartek, 13 grudnia 2018

Pyszne proste pierniki - przepis

Święta już za pasem więc czas zrobić pyszne pierniki.
poniżej przedstawiam wam bardzo prosty przepis na pierniki które robią od wielu wielu lat. Zawsze wychodzą smaczne i znikają w zastraszającym tempie.


Składniki:
550 g mąki pszennej
300 g miodu płynnego
100 g cukru pudru
120 g masła lub margaryny
1 jajko
2 łyżeczki sody oczyszczonej
40 g przyprawy do piernika (ja używam z firmy dr oetker najlepiej mi się sprawdza)
2 łyżeczki kakao

Wykonanie:
Miód podgrzać, można w nim rozpuścić masło. Wszystkie suche składniki połączyć dodać jajko i przestudzony miód z masłem. Wyrobić ciasto jeżeli potrzeba można podsypać mąką. Ciasto rozwałkować na około 3-4 mm i wykrawać pierniczki.
Ja rozwałkowujemy ciasto bezpośrednio na papierze do pieczenia co ułatwia mi i przyspiesza całą zabawę.
Pierniki pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza przez około 7-9 minut. Po wyjęciu przekładamy pierniki na kratkę do ostudzenia a następnie do pojemnika najlepiej metalowego ze skórką pomarańczy.
Kiedy pierniczki zmiękną możemy przystąpić do dekoracji tutaj zdaję się na waszą pomysłowość, poniżej podam również przepis na bardzo prosty lukier.
Smacznego!

Lukier:
10 dkg cukru pudru
1 białko
Odrobina kwasu cytrynowego
Białko połączyć z cukrem pudrem, dodać kwasek cytrynowy i ucierać w misce aż do uzyskania takiej konsystencji, by powstała masa dająca się rozprowadzić na powierzchni ciastek. Jeśli lukier jest za rzadki należy dodać cukru pudru. Większą ilość cukru można otrzymać proporcjonalnie zwiększający ilość podanych składników.

Do napisania

Aleksandra


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuje Ci za komentarz ;)

Moja lista blogów